söndag 9 juni 2013

Upp och ner!

Min stora trotspelle <3

Den här dagen alltså, den har varit topp och skit om vartannat... Den började med strålande sol och massor ny kunskap och övergick ganska snabbt i åskoväder. Lagom bitter och livrädd över att behöva vandra runt i parken då! Jag har liksom ett parkvärdspass på en två månader, klart det då ska åska den dagen då! :( Jag skulle egentligen varit och assisterat på björninformationen men jag vågade helt enkelt inte gå dit (åskan var typ mitt över då!)! :( Lite senare var det elefantvisning och då åskade det fortfarande runtikring men då tog jag mig i kragen. Sedan vandrade jag ner till delfinshowen för att byta av en entrévärd där på rast och vad händer inte då när jag står där ensam? Självklart börjar det åska igen, och jag var ju tvungen att stå kvar... Terapi, verkligen! Eftermiddagen bjöd dock på aningen bättre väder så då fick jag lite guidning gjort och det var verkligen jättekul!
Påväg hem blev jag osams med karln, jag är så satans trött på att han är en sådan tidsoptimist! Jag slutade 16 så jag bad honom ha maten klar till strax efter 17. Jag stannade dock kvar i nästan en timme och pratade skit med mina goa kollegor (då jag var bombsäker på att M som vanligt var sen!) och när jag ringde när jag nästan var hemma hade de precis klivit innanför dörren. 18.45 satte vi oss för att äta, suck! Dock kröp jag ner i ett bad innan och när grabbarna var inne och busade med mig drog jag i dem med kläderna på.:) Där i låg vi länge och pratade om allt mellan himmel och jord <3 Nu har vi sommarlov i fyra dagar jag och grabbarna... Dock kommer ju målaren hit vid 7 varje morgon och då måste vi vara ute, så var det med den sovmorgonen... Som vanligt...?!
Nej, nu är det plankdags! Endast tre minuter återstår ju av veckans 30 minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar