tisdag 27 september 2011

Trafikregler!

Kom på mig själv med hur otroligt förbannad jag altid är när jag kör bil. Och hur bråttom jag alltid har... Har jag inte bråttom för att hämta ungarna på dagis har jag bråttom för att hinna hem för att få så mycket som möjligt av den lilla tid jag har över :)

Förundras ofta över hur mycket idioter det finns i trafiken. Som de jäkla lastbilschaffisarna som tillämpar regeln "störst går först" och plöjer in i rondellerna med sina stora åbäken, mitt framför en. Eller när man hamnar bakom de gamla små tanterna som motsatt till lastbilschaffisarna istället inte vågar köra in i rondellerna, GHAHH! Eller när man ligger i ytterfilen på motorvägen (i 135 km/h) och man närmar sig en långtradare med en bil efter sig och den satans bilen blinkar ut mitt framför en för att köra om, i 95 km/h. Det är då man visar sin frustration och både hänger sig på tutan och helljuset! :D
Eller när man ska backa ut från en parkering (exempelvis på Maxi) och alla bilar fortsätter köra förbi bakom en..."Hallå om du väntar lite så blir det en parkering ledig här ditt j*vla f*ttnylle!" liksom!

Kan man inte dessa oskrivna regler så kan man lämna bilen hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar