torsdag 29 september 2011

Bullimi?

För att kommentera gådagens inlägg lite... Efter det att jag skrev det inlägget smällde jag i mig en hel tallrik med pasta, bacon och kantareller. När jag sedan ställde mig i duschen kände jag att, "fasen, jag orkar inte hålla upp duschen över huvudet för att skölja ur schampot, jag orkar inte ens stå upp" och satte mig ner på golvet i duschen. Efter det lade jag mig raklång på soffan och Mange dukade upp Coca Cola och en godispåse åt mig. Jag nöjde mig dock inte ens med det utan plockade fram kakor och salta pinnar också! Hur jag mådde efter? Jo, jag var ju pigg MEN var så mätt att jag mådde så satans illa att jag bara ville kräkas. Hängde mig över toan men insåg att jag för att kräkas var tvungen att stoppa fingrarna i halsen och någon bullimi har jag inte tänkt mig så jag kröp upp på soffan igen :)
Idag försöker jag igen, men vi får se...Någon typ av "varannan dag" kanske skulle funka? Att bara äta sådär lite varje dag gör mig alldeles för matt när jag nu inte har så mycket reservdepåer.

Idag får matematiken mig att go bananas igen... Geometriska konstruktioner sysslar vid tydligen med och jag vet i tusan alltså? Jag känner mig helt lost. Och så har man den jäkla engelska matteboken också som inte gör det hela lättare som jag nämnt tidigare. Har datorn framför mig för att kunna ha Google Translate uppe men inte ens de kan översätta orden :S Och översätter de dem så förstår jag dem ändå inte på svenska. Satan också!

Snart väntar en långpromenad med Karin, det ser jag fram emot!

(Kidsen behöver jag inte hämta heller. De blev hämtade på dagis redan innan 14, av mormor och morfar, och blir avlämnade vid dörren "när de lekt klart i det fina vädret" :))

1 kommentar:

  1. varför är det så viktigt med en siffra då? kan du inte bara känna dig nöjd med kroppen oavsett vad vågen visar? :) jag tycker du varit superduktig som klarat alla dina delmål men bara du känner dig bekväm i dig själv så spelar väl några kilo ingen roll? :)

    SvaraRadera