lördag 10 september 2011

När livet blir orättvist

Lycklig tjej i "världens-bästa-jobb"-uniformen imorse!

Jag vaknade pigg och glad som en lärka klockan 6. Inte undra på när jag somnade vid 19 igår :D
Jobb idag... Och om det var galet kul i somras så är det inget mot vad det är nu när man bara jobbar helger. Man längtar liksom tills nästa gång man får jobba :) Lite dubbla känslor har det ändå varit idag då Barncancerfonden bjudit in massor sjuka barn och föräldrar. Barn med cancer ser så fruktansvärt sjuka ut... Likbleka, blå runt ögonen och skalliga. Det knyter sig i magen och går kalla kårar längs hela ryggraden när jag ser dem... Livet är så fruktansvärt orättvist ibland. Och på tal om det... Ramlade över Stefan Livs bröllopsbilder igår, och fy fan rent ut sagt. De gifte sig så sent som i somras. Och hans två toksöta grabbar, i Ellioth och Eltons åldrar... ORÄTTVIST!

Nu har jag iaf jobbat klar för dagen (9-17.30) och nu byter vi ut jobb mot plugg. Rapport ska skrivas och en massa tal ska räknas. Idag tänker jag inte sucka åt det utan istället vara tacksam att jag har möjligheten att göra det!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar