lördag 26 juni 2010

Fläskis talar...

Kommentaren jag fick var att jag var en "Fläskis". Och vad säger då
det? Jo att personen i fråga som skrev kommentaren själv mår
dåligt! Började fundera kring det när jag ligger här ute i solen...
När man själv mår bra, tar man inte åt sig av andras elakheter och
man skulle heller aldrig få för sig att säga något elakt till
någon annan. Vad får man ut av det liksom? Absolut ingenting! Du mår
inte bra av det, hon/han mår inte bra av det och ingen annan heller!
Jag kan bara se till mig själv... När jag är ledsen/arg (=mår
dåligt!) så kan jag kläcka ur mig nästan vadsomhelst! Redan direkt
får det mig bara att må ännu sämre för egentligen menar jag det
inte...! Det kanske är något jag tycker, men hade jag mått bra
själv hade jag aldrig sagt det till personen i fråga eftersom det
bara sårar denne! Men när man själv mår dåligt och är ledsen vill
man inte att andra ska känna glädje!
Förstår inte varför människor inte kan börja tänka innan dom
talar!

Btw... Ja, jag är en fläskis men just nu orkar jag varken göra
något åt det eller lägga energi på att må dåligt över det! Och
varför är jag en fläskis? Jo, för jag har med den här kroppen satt
två barn till världen och det är värt alla "ärr" i världen!
I höst blir det dock andra bullar, om jag inte mår för bra då
också;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar