söndag 26 mars 2017

Spräckt trumhinna

Men hej bloggen, det var ett tag sedan... Ni vet ju hur det är med fredagar, jag somnar senast 20. Igår tog jag sedan hand om en ledsen liten prins med ont i örat. Han grät och tog sig för örat och den killen gråter väldigt sällan av smärta. Jag ringde 1177 och fick en tid på jourcentralen. "Lille vän vad du måste ha ont!" sa läkaren då örat var illrött och trumhinnan buktade så pass att de höll på att spricka. Vi fick penicillin utskrivet och började med det direkt. Efter läkarbesök och en tur till apoteket for jag på fest hos Emma. Livets tjej fyller 26 och det skulle såklart firas. De skulle vidare till Harrys men jag var inte alls sugen så tog bussen hem vid 22.
Inatt sprack Elvis trumhinna. Den lille krigaren grät i två minuter innan han somnade om i min famn. Idag är han mycket piggare... Det är ju inget som trycker inne i örat längre! På morgonen tog han och jag en pw på 50 min. Det var inte alls skönt då det blåste storm. Elvis somnade i vagnen och sover ännu!

Nu ska vi göra oss klara för att åka på kalas i Sparreholm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar