onsdag 22 mars 2017

Förvirrad

Igårkväll, sent, kom M äntligen hem igen. Efter att ha hämtat barn, närt dem, gjort läxor, duschat dem, diskat, tvättat och sedan nattat barnen somnade jag som en död på soffan. Till det en hel dags jobb med 26 elever. Somnade som en död som sagt!

Idag kände jag för att åka hem och jobba när eleverna gått hem. När jag håller på att plocka ihop mina kollegor kommer en kollega in, ställer ner några stolar och gör sig hemmastadd. Funderar på vad fasen hon sysslar med när jag inser att det är onsdag och att vi varje onsdag senaste året haft detta möte. Så förvirrad och veckovill. Det vara bara att sätta sig och tjata...

For hemåt strax efter 15, hämtade ett paket och sedan hem för att starta en maskin tvätt och vika rent tvätt. M hämtade kidsen så jag for direkt till solariet och sedan mötte jag upp Fanny och Charlie för ett gympass! Påväg hem kompletterade vi lite på Maxi och sedan följde de med hem och åt tacos. De åkte hem först nyss och vi har haft en jättemysig kväll ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar