onsdag 8 mars 2017

En dag på akuten

Igårkväll när jag skulle söva Elvis började det hugga i min lunga vid djupa inandningar. Det fortsatte under kvällen men när jag sedan gick och lade mig på kvällen, lade jag mig på den sidan det inte gjorde ont på och jag somnade. Imorse gjorde det fasligt ont. Efter att ha flyttat mig från sängen till soffan blev jag alldeles illamående och yr. När jag gick till toaletten höll jag på att svimma och fick lägga mig ner med benen upp. Därefter blev jag andfådd av minsta ansträngning och ringde då vårdcentralen. Tyckte liksom inte att jag fick tillräckligt med luft. Väl där tog de ett prov som var positivt och innebar att jag kunde ha en propp i lungan. Jag blev hänvisad till akuten, min pappa körde mig. Nya prover togs och risken för en propp minskade lite. De övervägde att röntga mina lungor men valde att avvakta för att inte utsätta mig för strålning i onödan. Början till lunginflammation och inflammation i bröstväggen konstaterades. Jag fortsätter helt enkelt med penicillin och inflammationshämmande och skulle jag bli sämre ska jag komma tillbaka.

Mange fick fara hem från sin tjänsteresa eftersom vi inte visste hur det skulle bli...

Nu är jag ordinerad vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar