tisdag 7 mars 2017

Sjukhusbesök

Jag hade så fruktansvärt ont i kroppen igår och desto mer jag läste om dengue tyckte jag att mina symptom stämde. Jag ringde 1177 och efter en timme i kö fick jag prata med en jätterar sköterska. Jag förklarade omständigheterna och hon bokade in mig på en tid på jourcentralen för ett denguetest. Det visade sig dock vara för tidigt för ett test då man måste vänta minst fem dagar från första symptom. En snabbsänka togs och visade sig vara väldigt hög. Jag har någon infektion i kroppen och fick penicillin utskrivet.

Idag fick jag knalla till vårdcentralen för att hämta ett avföringsprov. Hem och utföra provet för att sedan gå och lämna in det. Jag kände mig mycket piggare efter att ha legat på soffan hela dagen. Tji fick jag dock när jag gick för att hämta hem ungarna. Jag blev andfådd direkt, magen knöt sig och jag fick sätta mig ner i snön då det svartnade för ögonen. Det är ju en sak att ligga hemma på soffan liksom... Än att vara ute och pulsa i snön...

Nu har jag fått i mig lite middag men är ändå helt matt... Imorgon reser M bort, det kom kanske inte helt lägligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar