onsdag 1 mars 2017

Phuket

Idag började min resa hemåt. 7.30 blev jag hämtad på hotellet för transfer till båten. På piren stod Kenneth och vinkade av mig. Första båten tog mig till Phi Phi där jag fick byta båt ute till havs. Andra båten blev pest och pina då man inte fick gå upp på soldäck och jag avskyr att sitta instängd under däck. Därför hängde jag i aktern på en yta av cirka 25 kvadratmeter. Där kom alla ut och rökte plus att den röken blandades med båtens avgaser så jag mådde pissilla. Väl iland på Phuket hade jag en bil som körde mig till ett hotell jag bokat. Checkade in, beställde lunch och lade mig vid poolen... Låg där till strax innan 17. Gick upp på mitt rum och duschade, gjorde mig iordning och slappade för att vid 19-tiden gå och ta massage. Fotmassage en timme. Beställde därefter roomservice (55 spänn för mat och dricka till rummet) och lade mig i sängen och pluggade. 23.30 checkade jag ut och blev körd till flygplatsen. Planet skulle gått nu 01.40 (vi ligger 6 h före) men är försenat minst en timme. Jag är så trött att jag mår illa. Jag flyger via Peking även hem och nu blir det fem timmar där innan jag boardar för Stockholm. Vi hörs igen i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar