onsdag 1 juli 2015

Sol, bad och skrik!

Elvis sov hela natten (åt vid 06) och vaknade pigg och glad vid 8.40. Då skuttade vi upp, väckte Elton, åt frukost, packade badkläder och styrde bilen mot Ljungsbro och bästa tjejerna. Väl där sov Elvis, kidsen hoppade i poolen direkt och jag och Emma njöt i solen. I 10 minuter. Därefter vaknade Elvis och var vansinnig. Han skrek och var helt otröstlig i nästan en timme. Jag kände hur paniken växte i mig (han har ju alltid gått att trösta liksom...) men nu hjälpte inget. Ringde M med gråten i halsen och bad han komma så vi kunde åka in med Elvis, något var ju uppenbarligen fel. Medan M var påväg tog jag med mig Elvis ner i poolen och han tystnade, men började lika snabbt skrika igen. Jag tog upp honom, svepte in honom i en handduk och lade honom i vagnen och han däckade på två sekunder. Antagligen var han sååå trött men kunde inte komma till ro på grund av värmen. Han sov någon halvtimme och vaknade sedan på lite bättre humör. M kom och hämtade honom och jag och Elton fick en sista lugn timme innan vi åkte hem. Väl hemma packade vi och sedan styrde Elton och M bilen mot farmor och farfar där det byttes barn. Nu är Ellioth hemma igen. Han hade hjälpt till att plocka jordgubbar och dödat mördarsniglar så han hade tjänat ihop egna pengar. Dessa hade han sedan varit på Fabriken och köpt ett par badbyxor,  snoddar till att göra armband och en krypande militär. Älskade unge <3

Under tiden M bytte barn hängde Elvis och jag hos mormor och morfar i Ljungsbro. Där satt Elvis ordentligt för första gången, framför morfars fontän :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar