tisdag 21 juli 2015

1200 kronor kärlek!

Men på riktigt, vädret? Det måste ju vara ett skämt? Eller blev vi så bortskämda med det fantastiska vädret förra sommaren att vi går och gnäller iår? För jo, solen kikar ju fram bakom molnen ibland men temperaturen överstiger ju knappt 20 grader alltså. Det är ju liksom inget badväder... Men jag läste att juli skulle fortsätta såhär och att det skulle bli två fina veckor i början av augusti. Trist eftersom de flesta semesterfirare har gått tillbaka till jobbet då men lyx för mig som är mammaledig :)

Vi tog en dag inne idag i alla fall. Bortsett från besöket på BVC och en liten tur till Ikano för mig! Elvis blir ett halvår på lördag och väger nu 8170 g och mäter 72 cm (3240 g & 51 cm vid födsel), han är en väldigt lång kille, lång och smal <3

Framåt kvällen tog jag en tur till Ikano. Jag skulle köpa en keps till Elvis som han ska ha till Thailand men det slutade med en proppfull kasse från Kappahl då de hade halva reapriset plus att de fyllt på rean med massor varor. Så Elvis blev med tre par nya shorts och tre t-shirts till Thailand (dyraste shortsen 65 kr, billigaste 25, t-shirts 20 kr osv) och Ellioth fick endel nytt tills dess också! Allt stoppades undan direkt och kommer användas först i Thailand.

Nu på kvällskvisten lyxade vi till det med rostas (ja, en köttbit för 200 kr är lyx för oss), klyft,  whiskeysås och en god sallad. På det väntar en bärpaj!  Är det semester så är det :)

Idag lyckades jag äntligen skänka de pengar kidsen drog in till Barncancerfonden genom tillverkningen och försäljningen av armbanden (sidan på nätet där man "betalar" har laggat i över en vecka...). 1163 kronor drog de in och vi rundade upp det några kronor. Godhjärtade,  älskade ungar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar