onsdag 15 juli 2015

Emporia

Min tanke att ta Sundsbussen över till Helsingør och strosa i affärer, äta mysig lunch och titta på alla fina hus lades ner då jag pratade med mamma i Helsingborg som berättade att vädret var helmulet och att det blåste is från havet. Istället svängde vi av mot Malmö och tog en shoppingtur på Emporia,  vilket också blev mysigt! Det var inte alls mycket folk och grabbarna skötte sig exemplariskt! Det blev shopping på Zara, Victoria Secret, Molo och Crocs, vad jag köpte får ni se imorgon :)
Elvis har börjat ta små powernaps på dagarna bara och dagens halvtimmes sömn lyckades vi pricka in med en lunch på Vapiano!  Jag har saknat den maten och det var sååå gott!

Efter shoppingen styrde vi bilen norröver med ett stopp i Råå igen och vid mammas och pappas stuga. En liten fika senare och vi for vidare hemåt. Vi fick erfara hur långt det kan vara mellan två rastplatser då Elton blev panikkissnödig och fick kissa i en flaska då det inte kom någon rastplats på säkert fem mil :/
Jag körde hela vägen hem (även dit!) och däckade i sängen när jag sövde Elvis!
Nu har jag varit uppe och ätit lite glass då jag har lite ont i halsen men nu ska jag krypa ner igen...

Borta bra men hemma bäst <3

Vapiano...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar