onsdag 9 mars 2016

Show

Njuter till fullo nu sista dagarna och har liksom inte tid till bloggen, bortsett från nu då 05.55 en onsdagsmorgon :)

Två dagar i rad nu har jag hyrt standup-paddleboard, galet kul! Det är alltså en surfingbräda du får en lång paddel till och sedan kör du... Jag kan säga att det är en sjukt bra träningsform då jag haft träningsvärk i hela kroppen efteråt! Jag hade dessutom kidsen på hela tiden vilken betydde ännu mer balanskontroll!

I förrgårkväll var vi iväg på festival. Varje år firar lokalbefolkningen Laanta Lanta festival med parad, uppträdanden, matmarknad och vanlig marknad. Detta i Old town på andra sidan ön, skitmysigt! Vi åkte dock dit för att först göra ett restaurangbesök vilket är det dummaste vi gjort. Vi väntade på maten i närmre 1,5 timme och barnen var sådär lagom roade. Vi hade dock sällskap av ett nyfunnet vänpar med sin dotter så vi hade ändå supertrevligt och massor att prata om! Vi var inte hemma förrän 23.30 och stupade i säng allihopa!

Igår blev det som sagt en sväng på paddleboarden igen, följt av en timmes promenad på stranden. Försöker suga ur varenda liten sekund av detta fantastiska land nu. Efter en massaman (maträtt) hängde vi i strandkanten hela familjen innan vi åkte hem för klippning, dusch och läxläsning. Vi åt middag på Sawasdee (skolrestaurangen) innan vi spenderade kvällen på Indianen (bar på stranden) och barnens favorit Pas (indianen himself). Alla skolbarn kör fireshow innan de "riktiga" killarna gör det och våra grabbar har varit så sugna men jag har bestämt sagt nej. Lite mer övning och några år äldre så är det deras tur. Jag insåg dock igår att de är bättre än vissa större elever som kör men elden får ändå vänta. Efter eldshowen igår gick Ellioth och Elton upp på scenen och körde med sina vanliga pojjor och ni skulle sett glädjen i deras ögon när publiken började klappa i takt och applådera!! Först sprang de av scenen av allt pirr i magen men sedan sprang de upp igen, körde samma grej rygg mot rygg innan Elton hoppade upp på Ellioths rygg och oj vad det applåderades och oj vilka uppspelta grabbar vi hade efteråt! :) Mina fantastiska storebrorsor, sååå stolt mamma ❤

Mor och son på paddleboard och grabbarna ihop med sin stora idol, Pas ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar