tisdag 29 mars 2016

Onödigt ont

Elvis stortrivdes på förskolan idag, log mest hela tiden, utforskade och sket fullständigt i sin mamma. Mammahjärtat gjorde ändå ont. Och tanken om att de där människorna ska ta hand om min guldklimp, vissa dagar 7.30-16.30, vill inte. Då känner jag för att säga upp mig och vara hemma med honom forever. Det funkar ju inte riktigt så, tyvärr. Vi har inte riktigt råd att jag är hemmafru...

Igårkväll gick vi tillbaka till ruta ett med Ellioths öra. Han grät och skrek och vaknade nästan varje timme hela natten så imorse ringde jag vårdcentralen och vid 13.30 fick vi komma dit. Både öroninflammation och hörselgångsinflammation konstaterades och han fick penicillin. Min stackars storkille, tänk om han hade fått hjälp redan i fredags och sluppit lida i fyra dagar. Vad som var positivt var ju dock att de bjöd på medicinen vilket var nytt för mig! Grymt för föräldrar med sjuka barn som alltid äter mediciner...

Nu borra lite i badrummet och klippa karln innan jag kryper ner i sängen!

Taggad kille påväg till förskolan ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar