fredag 18 mars 2016

Kaos

Livet just nu kan beskrivas som ett spännande kaos...
Igår gick jag ju på min tjänst som lärare i en årskurs 1 och det känns helt fantastiskt! Mycket att ta in, många barn och kollegor att lära känner och väldigt mycket som ska lämnas över till mig men jag är superpeppad och det kommer bli sååå bra!

Vi skulle ju dock kommit hem till ett nyrenoverat hus. Allt skulle vara nytt förutom vårt sovrum och tvättstugan, och huset skulle bli ett rum rikare. Allt är klart förutom det viktigaste, kök och badrum. Det som verkligen var utlovat att vara klart, just för att vi skulle kunna bo där när vi kom hem. Nu har dessutom snickaren kastat in handduken och här står vi, en hel familj på fem, hemlösa. Som tur är ställer mina fantastiska föräldrar upp och vi bor hos dem, men det är inte kul för någon... Nu måste M vara i huset och skruva kök och jag jobbar ju så mormor och morfar får dessutom ta hand om barnen. Snickarna som byggt vår övervåning ställer nu upp, även att de har röven full, för att vi så småningom ska kunna bo hemma! ❤ Tack fina, fina ni! Det som skulle bli en natt hos mina föräldrar (så vi skulle hinna städa bort byggdammet...) verkar bli många, många fler... Åh vad jag längtar hem! LITA ALDRIG PÅ HANTVERKARE, ett ordspråk som verkligen visats stämma!

Elvis trivs även i overall ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar