torsdag 31 mars 2016

Oxfilé

Just nu behöver jag verkligen fler timmar på dygnet, det är sååå mycket som behövs göras här hemma. Och som det inte vore nog ska vagnar reklameras, försäkringsärenden fyllas i och skickas in, skola in på förskola, tvättas, städas... Ja, ni förstår!

Inskolningen gick skitbra idag också! Elvis undersökte varenda liten vrå på förskolan och bråkade om saker med de större barnen, tuff kille ❤ När vi sedan kom hem och han fått i sig lite gröt sov han i 2,5 timme, många nya intryck sätter sina spår...

Lagom till att vi stod och lagade lunch ringde mamma i all iver och berättade att Maxi sålde svensk oxfilé för 99:-/kg men att det nog bara skulle finnas kvar någon halvtimme och att jag borde skynda. Vi skulle som sagt snart äta men M ringde butiken och någon vänlig själ lade undan kött åt oss. Efter vi ätit åkte vi dit för att hämta köttet och ut kommer M med 4,5 (!) kilo, haha! Vi har inte ätit ordentligt kött iår (eftersom vi varit i Thailand) så gissa om vi njöt av kvällens middag som bestod av bland annat sådär perfekt stekt oxfilé!!

Jag somnade när jag sövde Elvis men klev upp vid 22 och satte mig och fyllde i massor uppgifter till försäkringsbolaget om min hörselgångsinflammation jag hade där nere. Hundra kvitton ska refereras till hit och dit och jag blev alldeles snurrig... Kompenserade det med glass med hemmagjord chokladsås. Därefter klippte jag Mange och nu har jag precis stupat i säng! Ännu en fullspäckad dag väntar imorgon... Natti ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar