söndag 27 mars 2016

Att fly

Ursäkta min frånvaro men har haft några riktiga pissdagar!

Igår flyttade vi hem, vilket är positiv i sig, men fy fasen alltså. Jag röjde hela dagen för att ens få en skymt av vår säng. Vi fick "ordning" till kvällen och kunde i alla fall sova hemma. Det var iskallt och jag frös ihjäl trots dubbla fleecetröjor, duntäcke och filt. Ellioth fick dessutom ont i örat, grät i 6 h innan det övergick i skrik på hjälp. Ringde 1177 och bad om hjälp, två gånger, men fick bara svaret att akuten inte kunde ta emot oss då de hade fullt och jag bara hade valet att köra till macken och köpa Ipren. Mitt hjärta blödde när jag såg honom ha så ont men tillslut somnade han men vaknade flera gånger inatt och skrek. Idag har det varit fram och tillbaka med örat, han har gråtit och skrikit men nu ikväll verkar det bättre. Man gör ju inget åt öron, i detta land, fick jag berättat för mig... Så låt kidsen lida bara... Fy fan!

Idag var farfar här och hjälpte till med spackling och målning. De åkte även till vårt förråd och hämtade soffa och tv-bänk, vilket tog två timmar och då hann jag få panik... Jag hade suttit på golvet med Elvis i fyra timmar och han skulle bara åt tv:n och sladdarna. De få leksaker han har här har han liksom tröttnat på, livet i ett byggkaos liksom. När farfar och M kom tillbaka flydde jag (och Elvis) till Emma och Danne medan Elton for till mormor och morfar. Elvis sov i min famn och vi kunde sitta ner och snacka skit ett tag, allt vad jag behövde för att må bättre! Tack ❤ For och hämtade Elton och sedan åkte vi och handlade på Maxi. Barnen har nyss ätit en alldeles för sen middag och vår tänkta paj blev för sent så vi blir utan... Hatar att leva i detta kaos och allt byggdamm!

Elvis växte under våra 11 veckor i Thailand ur alla sina kläder så nu får han se ut som en liten missmatched bonnlurk ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar