tisdag 11 februari 2014

Thaitema


Vägrar ge upp bloggningen och vill kunna göra det på vanligt vis så jag testar...

Idag har jag varit i skolan i vanlig ordning. Dock har det ju varit strömavbrott på ön hela dagen så det har varit aningen annorlunda. Skolan har varit strömlös men hela resorten som ligger runtikring drivs på ett dieselaggregat när strömmen är borta, som ligger precis vid skolan. Ni kan ju ana hur det dånat och luktat :/ Barnen på skolan har Thaitema en dag i veckan så idag var vi (förskolan) på templet och fick träffa en munk vilken vi hade med oss massor gåvor till, och fick massor tillbaka. Dessutom fick vi armband och heligt vatten på oss, vilket betyder lycka. På eftermiddagen var jag med skolbarnen som gjorde armband och batik!

När jag slutade drog jag till Long Beach och vårt nya favvoställe Thai Cat där grabbarna redan väntade. Ellioth har så mycket kompisar så honom ser vi knappt och Elton gillar att ta pauser i salan med sin surfplatta! Som jag älskar det här livet <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar