torsdag 6 februari 2014

Strandhäng på jobbet!

Det är alltså här jag hänger om dagarna, på Sanuk! Vilket fantastiskt arbete pedagogerna här har, och vilken fantastisk upplevelse för barnen!

Vi börjar 7.45 varje morgon med morgonmöte. På torsdagar är det därefter storsamling på skolan. Grundskolan för sig och förskola för sig då de första har cirka 100 barn och förskolan 50. På dessa samlingar är föräldrarna med och man har lite info och sjunger och lite så. Supermysigt! Därefter var det stranddag för förskolan vilket innebar att vi tog 1,5 timme på stranden. Ja, alltså bikini för fröknar och detsamma för barnen. Jag liksom gillade det lite!:) Njöt lite extra när jag tänkte på er andra som står och vaktar barn på slaskiga förskolegårdar :) (Stranden ligger precis nedanför skolan!). Därefter var det lunch, faranglunch (utlänningslunch)! Makaroner och korvstroganoff, självklart thaistyle, men sjukt gott! Därefter var vi inne i ac:n och pysslade och pärlade i någon timme innan vi gick ut och lekte på skolgården. Jag ska fota den en dag så ni får se! Sedan in och avsluta och sedan hem! Här tjatar inte pedagogerna om att kissa innan barnen tar på dig alla kläder utan här ska de fylla sin vattenflaska!:)
Och på "frökenbänken" här står ingen handcreme som i Sverige, här står deo :D! Och för att förklara flaskorna med olika färg... Varje veckodag i Thailand har en egen färg, jag ska lära mig...

Nu har jag legat vid stranden i någon timme. Slutade relativt tidigt idag och var tvungen att köpa mig några grejer innan jag kunde gå hem. Bland annat en sarong då vi imorgon ska iväg ut till en ö för föreläsning. Det är studiedag på skolan så alla lärare far iväg tillsammans och bor där över natt. Jag och några till far dock hem redan imorgon eftermiddag. Någon behövde åka hem till familjen och för mig var inte lördagens arbete så intressant för mig! Dessutom kommer ju mina killar då! OM jag längtar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar