onsdag 5 februari 2014

Hard work?

Först hade jag en helt fantastisk dag på förskolan där jag fick träffa en hel drös toksöta ungar, och kollegor. Drog en snabbsväng till "vårdcentralen" och fick sista droppet (och fick fly min säng för en kräkandes medvetslös kvinna!) och blev äntligen av med kanylen! Tog en tuktuk tillbaka till skolan för att bjudas på gudomlig lunch, priset är detsamma som i skolorna hemma, fast i baht (dvs cirka en tia)! Då levereras maten hemlagad av en thailändsk kvinna, ni kan ju gissa hur gott?! Mums! Sedan lekte vi oss igenom eftermiddagen, var ute en stund och sedan fick jag skynda hem för att hämta bikini och handduk. Alla lärare på skolan, plus deras familjer, skulle iväg till en strand för sol, bad och middag. Så där har vi hängt på ett litet hippieställe hela eftermiddagen och kvällen! Innan jag precis nyss kom till receptionen hann jag med lite shopping med min Kisa-kollega på en kinesisk marknad precis runt hörnet!
Ja, en lagom jobbig dag skulle jag vilja säga ;-)

Nu dusch och läggdags, imorgon ringer klockan vid 6 igen och jag längtar! Det här livet alltså <3
Och på lördag kommer grabbarna, LYCKA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar