tisdag 4 februari 2014

Min första "friska" dag!

"Vårdcentralen" jag var på idag, vad säger ni? Rätt primitiv va? Jag låg i "emergency room" tillsammans med farbrorn bredvid, vi fick båda lite antibiotikadropp. Väldigt akut...? Efter honom kom en pojke med ett djupt sår som rengjordes. Om de tvättade av britsen efteråt? No! Om det kom fler och låg där? Yepp. Undrar vem som låg innan mig? :/

Därefter gled jag ner på stranden. Hittade en stol lite i skuggan och läste lite litteratur. Solen är så jäkla stark så trots spf50 är jag lite bränd på vissa ställen. Mest där jag missat iofs:) Låg kvar nästan till solen gick ner, så mysigt! Min lunch får jag ju inte glömma... Efter tre dagar i princip utan ordentlig mat satt den där lunchen rätt fint. Orkade dock bara tio tuggor innan jag var proppmätt. Lite tråkigt då thaimat ju är så satans gott! Nu på kvällen går jag ut till moppeköken på gatan här utanför... De har allt från kycklingspett, kycklingkebab till fruktshakes och pannkakor! Känner mig inte lika mobbad att gå och äta som att sitta på en restaurang ensam heller :)

Nä, matdags!
Och ja, jag mår så himla mycket bättre... Nu känns det bara som en liten förkylning. Grabbarna där hemma går dock på penicillin då de också hade halsfluss... De måste blivit smittade när jag pussade ihjäl dem på Arlanda stackarna :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar