tisdag 4 februari 2014

Jättesjuk!

Hej hörrni, jag lever! Internet funkar dock bara ibland här och igår funkade det inte på hela dagen. Som tur var funkade det på natten då jag var riktigt dålig. Jag hade hög feber och halsen och kroppen värkte så pass att jag inte fick behålla någon vätska, så jag tog mig inte upp ur sängen. FaceTime funkade inte med Mange men som tur var med Sofia så hon och Mogge ringde hotellreceptionen som kom upp och hjälpte mig köra mig till ett "sjukhus" (väldigt primitivt). Jag var där vid 5 och läkaren skulle inte komma förrän vid 10, mindre kul då tempen visade 41 i feber. Killarna som hjälpt mig dit kom dock tillbaka efter en stund med mackor, mjölk och yoghurt (dock kunde jag tyvärr inte äta för jag kunde ju inte svälja) <3 Sedan åkte de och kom tillbaka och satte sig och sov en stund :) Prick 10.00 kom doktorn och konstaterade att jag hade en svår infektion (av ett tidigare blodprov med en spruta!!), var uttorkad och hade halsfluss. Jag fick antibiotikadropp och vanligt dropp och då jag senare hade så ont i hals och kropp fick jag morfin! De ville ha mig kvar i 24 h men jag vägrade så jag fick åka hem vid 17 när droppet var klart och då mådde jag redan mycket bättre! Manges kusin som är här nere kom och hämtade mig i taxi, sååå tacksam <3 Inte alls kul att vara på andra sidan jorden, må såhär och ensam behöva ta sig till ett väldigt primitivt sjukhus! Jag var sjukt rädd!

Idag mår jag dock mycket mycket bättre och jag har varit och hälsat på alla lärare vid skolan! Jag vill dock ha en antibiotikakur till innan jag vågar träffa barnen för då borde jag inte smitta längre (Mange googlade igår och det smittar genom handtag, kroppskontakt och pussar och sånt). Så vid 10 nu (klockan är 9.30 här och 03.30 hos er) ska jag till doktorn och få mer antibiotika, intravenöst! Har kanylen kvar i handen... Efter det kan jag nog njuta med lite litteratur i skuggan förhoppningsvis! Om internet funkar senare kommer lite roligare bilder upp senare!

Tack för allt stöd via sms och samtal, ni vet vilka ni är! Kärlek till er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar