söndag 16 februari 2014

Koh Rok (gårdagens)

Vilken dag vi haft! Den började i tårar för mig och Elton då det gick sådan sjö att människorna i båten flög runt som små fluglortar. Då tog den resen en timme också så gissa om jag var slut när vi anlände ön?! Satt verkligen och kramphöll Elton hela den timmen och försökte hålla tillbaka tårarna men när det kändes som hela båten skulle vippa och vi samtidigt körde i typ 100 km/h brast det... Dock gick allt över direkt då vi anlände en bit utanför ön för snorkling. Hela familjen hoppade i men Elton ville upp ganska snabbt så han och jag hängde på båten medan M och Ellioth snirklade i nästan en timme. Det är så kul nu när Ellioth är så stor för man märker verkligen hur mycket han har ut av den här resan! Efter snorklingen hängde vi på paradisön i ett par timmar. Vi åt lunch, strosade på stranden och såg även stora varaner, det sista var riktigt häftigt och uppskattat av oss alla. Påvägen tillbaka till Koh Lanta stannade vi för att snorkla i 40 min till och Ellioth låg i hela tiden. Han fick dock lite panik när lillebror kastade brödbitar på honom så fiskarna krockade in i både hans cyklop och armar och ben! 1 h båtresa hem igen och havet var mycket lugnare! Elton somnade på min mage och sov hela vägen och det var sååå satans mysigt! Väl hemma tog jag en massage!

Nu har vi varit nere på stranden och ätit middag och så tog vi en långis (ca 3 km) hem för att kolla lite hotell till mig och Ellioth gick hela vägen, i flipflops, utan gnäll! Han är så stor och duktig! Nej, nu ska vi mysa ner oss i sängen allesammans! Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar