söndag 24 juni 2012

Öronvuxen

Bilden nedan var ren lycka igår... För att göra en lång historia kort så besökte jag akuten/öronkliniken tre gånger på ett dygn ( plus akuten i Nyköping påväg hem från Arlanda). En av gångerna kom jag i ambulans då jag tagit sex olika tabletter plus dubbel dos morfin (blev ordinerad det) och blev "förgiftad" och svimmade av. Otäckt om något. Blev kvar på sjukhuset över natten och fick bra smärtlindring och på förmiddagen kändes det bättre så jag åkte hem men så på eftermiddagen satte det igång igen och ingenting hjälpte, inte ens dubbel dos morfin. En läkare beskrev min smärta som att föda ut en tennisboll genom örat och jo, det kan jag tänka mig. Kom till öron igen och denna gång skulle de sätta en infart så de kunde ge mig morfin direkt in i blodet. De stack mig i armväck, på underarmar, händer och fötter utan att lyckas och sköterskan grät för jag grät :S Till slut kom narkosen och på nionde försöket lyckades de sticka mig på handleden typ, vilken lättnad. Under tiden fick jag iaf morfinsprutor direkt in i magen som fungerade ganska bra. Inatt har jag fått morfin, Panodil, ibuprofen och avslappnande så nu mår jag bättre och får åka hem igen. Hoppas det här håller i sig för det är fasen det värsta jag varit med om, värre än att föda barn!

Äntligen en infart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar