fredag 22 juni 2012

Det kunde slutat bättre...

Nu har vi landat på svensk mark och det till fint väder. Är det här för att stanna månntro?

Resan kunde slutat bättre... I förrgårkväll var vi inne i Chania och då började mitt öra värka något djävulskt. När vi kom hem till hotellet igen hörde jag med receptionen och hon ville kalla på en läkare men jag tyckte klockan var för mycket (23) så jag avvaktade till igårmorse. Då kom läkaren och konstaterade att jag hade en väldigt "bad" hörselgångsinflammation. Jag fick recept på penicillin, örondroppar och värktabletter. På Apoteket fanns inget hemma så apotekaren bad mig komma tillbaka på eftermiddagen vilket jag gjorde men han hade ändå inte rätt grejer hemma så jag fick något halvdant. Inatt vaknade jag av sådan värk att jag bara skakade och var nära att spy. M tvingade ner mig till receptionen där de ringde på doktorn (02.45) och en halvtimme senare var hon där. Hon lade in ett "bandage" i örat och gav mig smärtstillande i en spruta direkt in i rumpan, och jisses vad bra jag mådde sen, bortsett från lite illamående. Jag fick ordinationen att komma till mottagningen klockan 9 på morgonen för att de skulle suga rent örat på mig. Det dumma var att det var samma tid som bussen skulle hämta upp oss och köra oss till flygplatsen... Men jag och mamma begav oss till doktorn, i taxi, där jag fick ett nytt bandage (it's gonna be much painful sa hon och jäklar vad jag grät) och så fick jag en spruta i rumpan igen för att klara resan hem. Några tårar på flyget blev det men det fick ändå bra. Nu har jag dock så ont att jag snart biter av mig fingrarna så vi får se om det blir en tur till sjukan ikväll för att plocka ur bandaget?!

Flyget hem var iaf lugnt och skönt då båda grabbarna sov i 2,5 timme (av 3,5), snacka om semester ;-)

Nu ska vi se om Mc Donald's Alby har öppet och kan bjuda oss på midsommarmiddag ;-) So long!

Två fina resenärer som just ankommit Arlanda <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar