tisdag 12 juni 2012

Kreta: Trots blev läggdags

Imorgon är en ny dag, tacka gudarna...! Elton alltså... Han började kvällen med att kasta en stor sten i sin storebrors huvud. När jag sitter och tröstar Ellioth sitter Elton och flinar, tar upp en till ännu större sten och kastar på sin bror... Där tret mitt humör, det tillsammans med en karl som inte lyssnar och jag kände att det var läggdags för mig. Jag sprang upp på rummet och sov medan de andra gick på promenad. Nu när de är hemma och vill sova är jag pigg igen och sitter i receptionen och surfar :)

Mange fick en kommentar av en dam på hotellet att han var en sån pedagogisk far och jag kan inte sluta och skratta åt det då det inte finns någon mer opedagogisk än honom. Senast idag sa han till Elton: "Om du inte blir snäll får du flytta till en annan familj...där det finns en hund...som bits!", "Skyll dig själv när du inte äter, då dör du sen...", eller "Om du inte är snäll kommer polisen och tar dig och sätter dig i fängelse här på Kreta...Grekiska fängelsen är inte att leka med..."... Alltså?! Haha :)

Nej, sovdags. Hoppas ungen vaknar på bättre humör imorgon alltså! Natti!

(Någon undrade vart vi var... Vi är i Kolimbari, det ligger någon eller ett par mil väster om Platanias, som i sin tur ju ligger någon mil väster om Chania...)

Lilla hjärtat, kan han vara besatt av någon ond ande:)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar