onsdag 20 juli 2016

Västervik

Idag har vi haft ännu en fantastisk dag och idag föll den faktiskt under planerna! Vi klev upp skapligt för att bege oss mot Västervik. Där mötte vi upp mormor och morfar som är hos min mors kusin Inna och hennes Percy. Vi tog en promenad ner till stan och hamnen för att välkomna gamla ekor som rott in till Västervik från en ö. Det var supermysigt med massor av folk. Efter det tog vi plats på en uteservering där vi åt världens godaste lunch i form av grekisk sallad för mig, burgare för M och chickenfingers med pommes för kidsen. Det var sååå gott och så mysigt att sitta där i solen med en sval havsbris. Resten av gänget tog en öl på en annan restaurang och var klara innan oss så de tog med Ellioth och Elton hem medan vi kunde sitta kvar och äta i lugn och ro (Elvis sov). Vi passade även på att ta en liten promenad längs vattnet innan vi gick hem till Inna och Percy och anslöt de andra igen. Vi bjöds på fika med världens kakfat och tjuvade även innan det världens godaste pulled pork. Elvis vaknade lagom och uppskattade Innas mat även han!

Väl hemma igen var det dags för mig att fortsätta löpningen. Några hundra meter till och jag var helt slut när jag kom tillbaka... Imorgon vilodag (på riktigt!) för att köra på fredag igen! Om två månader måste jag fixa 7,5 km, och 30 hinder till det alltså... Jisses, vad har jag gett mig in på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar