fredag 8 juli 2016

Ångestsemester

Den här dagen kunde ju börjat bättre. Jag kämpar fortfarande med min KBT-behandling gällande min tandläkarskräck och idag hade jag en tid inbokad. Bedövning för att mäta risk för tandlossning var bestämt. För två år sedan gick jag och övade att ta spruta (i munnen, hos tandläkaren) en gång i veckan och det gick skitbra. Nu hade jag tappat det helt och var galet nervös men ändå taggad. När jag klarat sprutan och tandläkaren sa att hon skulle ta fem sprutor till bröt jag ihop. Jag var inte alls förberedd på det och då är det kört. Jag klarade fyra av fem sprutor innan jag kände att jag höll på att svimma och sa stopp. Tandläkaren blev då sur, gick iväg en stund och kom tillbaka för att berätta att det inte var någon idé att jag skulle komma tillbaka förrän jag var mer redo, något jag aldrig blir om jag inte går dit kontinuerligt. Jag sa vad jag tyckte, att hon kändes oerfaren och inte van vid att arbeta med rädda personer. Att hon arbetade emot psykologens strategier. Jag sa att vi inte klickade, hon och jag. Hon började gråta, var jätte-oproffsig och sedan gick jag. Dags att bygga upp ett förtroende för en ny tandläkare, igen...

Dagen vände dock. Vi mötte upp Jocke, Jesper och Julle i skateparken i Ekholmen. Efter köldskador på denna morsa och en vurpa med ett riktigt köttsår på Eltons knä åkte vi till Busfabriken istället. De stora grabbarna såg vi knappt röken av och Elvis och jag hängde på babyavdelningen. Alla nöjda och glada.
Efter några timmar där mötte vi upp pappan i familjen som skuttade av lycka över att ha gått på semester och så åkte vi hem och grillade!

Nu sitter vi på soffan allihopa och äter fredagsmys. Elvis är helt hög på ostbågar, salta pinnar och lite cola och vi skrattar så vi kissar på oss ❤

Denna semester är bara ångest för mig. Om några dagar opereras jag, därefter får jag inte sitta på två veckor och sedan inte bada på fyra veckor. Det var den semestern... :(

Dagens mamma, med busig bebis ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar