lördag 30 juli 2016

Från Jönköping till halsfluss

Vi hade världens mysigaste dag hos Elma, Denis och Alina igår. De har precis flyttat till Jönköping så vi såg oss om där. Lunch vid vattnet, promenad längs strandpromenaden, lite shopping och sedan häng hos dem, med grill, hela kvällen lång. Vi landade inte hemma förrän 00.30 och då hade jag börjat få ont i halsen och hade frossa. Jag sov knappt en blund på hela natten och imorse ringde jag 1177 och fick en tid på jourcentralen. Halsfluss konstaterades igen (hade ju det i slutet av juni också) och jag går på penicillin. När jag var på sjukhuset hade jag Panodil i kroppen men ändå 38,1 i feber och kroppen värkte så tårarna kom. Nu har jag legat i sängen hela dagen och endast fått i mig lite glass till lunch. Att vara såhär gammal och ha feber är ju en nära-döden-upplevelse alltså :(

Gårdagen ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar