söndag 20 november 2016

Inte som normen

Idag har vi haft världens slappaste söndag! Jag kräktes lite på alla bekräftelsebilder på Facebook och Instagram... Ska man vara en god mor bör man baka pepparkakor, göra sin egen barnmat, ta barnen på korvgrillning i skogen och sy dem hemmagjorda mössor. Sedan får man rara hejarop i kommentarerna. Detta gör mig allergisk och jag blir som kärringa mot strömmen. Idag har jag legat i sängen typ hela dagen och till lunch fick ungarna köpesaffransgifflar med läsk! Cola zero med extra aspartam...

Sedan har ju säkert flertalet morsor bullbak som intresse och på samma sätt har jag min träning som intresse. De postar bullbilder och jag träningsselfies... MEN det jag vill komma till är att de normer som skapas angående föräldraskap oftast skapar krav på oss föräldrar vilka knappt går att uppnå utan att bli utbränd. Chilla lite liksom, både barnmat, mössor och lussebullar finns att köpa på affären. Och du är inte en mindre bra morsa för att du går dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar