torsdag 3 november 2016

Blod

Jag hade till största delen en hemsk hemresa igår... Jag fick världens bästa plats på flyget mellan Denver och München dock. Jag satt första sätet bakom första klass och där var det lika stort benutrymme som i första klass, nådde knappt fram med benen till sätet framför. Jag sov sex av nio timmar vilket var grymt skönt! Dock var jag ju genomförkyld och när vi skulle landa hände något med mina bihålor. Det liksom small till och sedan kändes det som om någon borrade in en skruv i min panna. Tårarna sprutade och när jag kom av flyget och sprang till toaletten rann det blod ur näsan och ur ena örat. Vidrigt och vidrig smärta. Jag tog två Panodil och vilade samtidigt som jag intog en macka och därefter orkade jag sätta mig och skriva min tenta. Jag hade 5,5 timme mellan fighterna i München så jag hann en hel del. Dock fanns det inget matställe så till lunch fick det bli en flaska vatten och frukt, vilket kostade mig 80 spänn. När jag väl boardade till Stockholm kändes det bra i bihålorna igen, jag hade preppat med panodil och massor nässpray. När vi gick ner för landning igen höll jag dock på att dö av smärtan. Jag grät som en stucken gris, i tysthet, och försökte förgäves tryckutjämna. Väl nere på backen blev det lite bättre och jag försökte hinna till ett tidigare tåg. Min väska dröjde så även att jag sprang missade jag tåget med en minut, så jäkla typiskt. Tog mig till Mc Donalds vilket fick bli kvällens middag och först två timmar senare kunde jag hoppa på tåget hem. Det var dock signalfel innan Södertälje och jag var sådär lagom glad över att tåget blev sent. Jag hade varit på resande fot i ett dygn och förutom bihålorna värkte min svanskota helt galet efter allt sittande. Kände mig helt gråtfärdig när pappa mötte upp mig på stationen... Att sedan mötas av en trygg famn och en bukett rosor när man kom hem fick lyckotårar att rinna. Mina små prinsar sov men jag pussade ihjäl dom i alla fall ❤️

Idag ligger jag helt däckad i världens förkylning och feber. Jag är dock tacksam att det kom nu och att jag fick vara frisk i USA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar