tisdag 1 november 2016

Från dunjacka till 30 graders värme

Gårdagen var helt fantastisk! Vi gick upp vid 6 och åkte hemifrån redan vid 7. Vi styrde rakt upp mot bergen och en liten lokal skidort vid namn Arapahoe Basin. Där tog vi på oss skidor och tog liften upp till 3500 möh innan vi susade nedför backen. På morgonen var det bara någon plusgrad men när solen kom fram blev det cirka 10 grader. Strax efter lunch snörade vi av oss pjäxorna och åkte tillbaka ner mot fastlandet. Vi stannade i en liten by och åt fantastiskt goda ribs och pulled pork. Därefter styrde vi vidare mot ett fantastiskt vackert landskap och klippformationer, Red rocks. Vi var fortfarande ganska högt upp och kunde långt, långt bort skymta Denver. Precis nedanför det stannade vi och tog en promenad i 30 graders värme där de hittat dinosauriefotspår i bergen, sjukt coolt! Därefter åkte vi hemåt och tog en dusch och vilade lite innan vi gick ut och åt tapas på en sjukt mysig restaurang. Ett glas vin senare och jag stupade i säng. Förkylning och jetlag är en mindre bra kombo! Det är 8 timmars skillnad här (tillbaka), eller 7 nu när vi dragit tillbaka klockorna hemma och det är sjukt svårt för mig att ställa om tiden så när man får sova mycket mindre!

Fick nyss ett sms att mitt flyg var lite försenat men i eftermiddag börjar jag resan hem till mina älsklingskillar ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar