tisdag 22 november 2016

Att bryta ihop och att komma igen

Idag bröt jag ihop. Inte bara en gång, utan tre. Att tvingas vikariera istället för att få sin planeringstid och sedan ta sin 20-minuters rast för att läsa in sig på ett ämne man aldrig haft förut och sedan kunna undervisa eleverna när ordinarie lärare var sjuk. Det tillsammans med tio andra måsten utöver undervisningen... Idag tog det stopp!

Jag älskar att stå i klassrummet och undervisa mina elever. Jag älskar att planera roliga, intresseväckande lektioner. Det sista finns ingen tid till. Det känns som man går till varje lektion oförberedd och då känner jag mig så värdelös och otillräcklig! Och undervisningen, den är nog inte ens 1/4 av mitt arbete... Undrar hur länge dagens lärare håller ut?

Idag hade mina egna kids studiedag och M var hemma med dem. Jag skulle varit på utbildning på eftermiddagen men M var tvungen att ta ett viktigt möte så jag gasade hemåt och tog kidsen. Jag tog med dem till simhallen och lyckan var total. Även M anslöt senare och vi hade en supermysig stund ❤️

Imorgon är en ny dag och jag får ta nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar