torsdag 14 januari 2016

Skolbesök

Dagarna går i ett... Imorse tog jag och Ellioth motorcykeln till Apple travel (en liten resebyrå) för att boka en liten tripp. Vi kände att vi behöver lite semester från semestern här ;-) Vi har bröllopsdag nästa helg och lyxar till det med lite "lyxhotell" på min paradisö ❤

Annars hänger vi på vårt strandställe Thai cat. Vi har liksom kvar vår hängmatta och luftmadrass och så där, de reserverar samma sala till oss varje dag!

Igår var vi på skolan på inskrivningssamtal för Elton. Han fick träffa sin rara fröken Mimmi och fick lära sig lite nya regler och berättat för sig vad som händer om dagarna. Lite annorlunda än hemma. Man får ex inte röra några djur då många är väldigt giftiga. Hamnar exempelvis bollen på gräset måste en vuxen hämta då det kan finnas orm etc... Redan nästa vecka ska han åka på studiebesök till templet, sååå kul då han ju älskar historia och religion.
Idag var Ellioth och jag på inskrivningssamtal med hans fröken Ann. Nu när han börjar blir de fem stycken i hans klass, snacka om lyx! Då är de en 1-2:a. Dock fylls det ju på med barn under terminen men de är aldrig fler än 12. Världens bästa skola ❤ På måndag börjar allvaret!

Ikväll blev det spontanmiddag med Inger och Kenneth, supermysigt! Elvis älskar Inger och Elton har börjat krypa upp hos Inger också, han saknar nämligen mormor och kallar Inger för sin thaimormor ❤ (Inger och Kenneth var dem jag hängde med här när jag hade praktik på skolan för två år sedan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar