onsdag 13 januari 2016

Från paradis till död

Gårdagen började sådär och slutade i katastrof. Vi hade köpt en snorkeltur till fyra öar, med longtail-båt. Det sistnämnda valde vi då mysstämningen är högst på en sån båt och det är lagom med folk. Vi hann bara på båten och 100 m ut i vattnet så stängde de av motorn, sa att den var trasig och att vi skulle få åka med en stor båt istället. Och en stor båt kom och vi fick klättra upp på den. Visst var det okej också men till min stora besvikelse kunde ju inte båten gå in på rätta stället på min favvo-ö. Jag som ville visa den för grabbarna då jag vill dit och bo över på vår bröllopsdag. Tji fick jag. Grabbarna var dock nöjda efter två snorklingar från båten, ett grottbesök med tillhörande gömd strand och ett litet stopp på mitt Ngai ❤ Elvis var med oss ut och snorklade, han guppade nöjt runt i sin flytväst när vi låg med ansiktena i vattnet! När vi satt i bilen hem hände dock det som inte får hända, två motorcyklar krockar och en thailändsk man dör framför ögonen på oss. Jag skuldbelade mig själv för att jag inte hoppade ur bilen och gjorde HLR på honom (men vi satt ju i en bil med massor andra människor och chauffören ville åka direkt...). Det stod cirka 30 personer runt honom men ingen gjorde något. Dock såg inte nacken okej ut så det kanske var därför ingen vågade?! Men ja, jag tror han stendog direkt. Barnen såg det hela men vi bad dem vända sig om direkt... Det var mycket frågor kring detta efteråt men idag har vi hittills inte hört något. Vi blev alla i lite chock. Nu mår vi dock bättre och är redo för en ny dag! Först blir det Thai Cat och därefter far Elton och jag till Sanuk för inskrivningssamtal!

Bilder från gårdagen ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar