söndag 3 januari 2016

Favorithäng ❤

Vi hade en helt fantastisk första dag igår, om vi bortser från att vi var ganska trötta... Elvis vägrade somna första kvällen men var sååå trött så han skrek till 03 innan han däckade (vi ligger 6 h före) och Elton kunde inte sova pga Elvis och somnade inte heller förrän strax innan 03. Vi klev upp strax innan 09 ändå och tog en tuktuk bort till vårt favorithäng på Long beach, Thai Cat, där vi hängde hela dagen. Man får en varsin liten sala där man ligger vilket passar än mer utmärkt nu när vi har Elvis för där satt han och lekte och pysslade. Man beställer sedan in allr man vill ha under dagen och betalar sedan när man åker hem. Igår åt vi frukost, lunch och lysande till det med flera shakes, öl och glass och slutnotan gick på 330:- :) Vi badade och hade det mysigt hela dagen, dessutom körde Kenneth mig (Inger och Kenneth jag träffade och hängde med när jag gjorde min praktik här för två år sedan är här varje år) till "plastmarknaden" där jag införskaffade galgar, backar och tvättkorg till våra kläder... Vi hann bara hem och duscha och sedan kom Anna hit och vi gick in till Saladan (stan här) och käkade supergod och billig thaimat (den hittar man bäst på ställen med plaststolar och sedan köpte vi lite nödvändigheter som myggmedel, saronger (använder det ist för handdukar för handdukar torkar aldrig här...) och lite frukost. Elvis somnade i vagnen vid 20 igårkväll, fick välling när vi kom hem vid 22 och sover än nu 8.45. Jobbigt med värme och en massa nya intryck ❤ Nu väcka familjen och åka till stranden igen!

Älskade Thailand ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar