onsdag 6 januari 2016

Semester

Vi hade ännu en fantastisk dag igår. Vi var lite trötta då vi mitt i natten vaknade av världens smäll och att hela byggnaden skakade. M var ute på balkongen och i korridoren och kikade men såg inget. Övriga familjen somnade om medan jag låg vaken i över en timme. Vi klev upp strax innan 9 och begav oss till Thai cat. Vi har ju fortfarande som vi säger, semester, och lyxar lite extra tills det är dags för grabbarna att börja i skolan. Frukost i vår sala och därefter tog jag en timmes promenad på stranden. Vyn är så vacker då att det nästan svider i ögonen! Vi hängde på stranden till strax innan 16 då vi tog en tuktuk hem och duschade och gjorde oss iordning! Medan Elvis sov middag gick jag och Elton och lämnade tvätt. 10,5 kg hade vi skramlat ihop på dessa få dagar, haha! Dock var det ju jeans och sånt från flygresan hit och dagen innan då vi åkte upp till Stockholm. Tvätten här kostar dock bara 35 baht/kg vilket är ca 8-9 kr/kg. Därefter tog hela familjen en promenad ner till "vår" strand där vi kikade in ett hotell vi får använda poolen på! Sedan en tuktuk in till stan där vi åt middag på en "lyxrestaurang". Ingen vidare lyx så men för oss som är longstay är det en ganska dyr restaurang som vi får unna oss bara ibland :) Kidsen åt pizza, M en hot plate och jag spaghetti bolognese. Anna anslöt därefter och det blev lite shopping! Jag insåg att jag bara packat "kvällskläder" så jag blev ett par flip flops och tre strandklänningar rikare :) Vi var inte i säng förrän strax innan 23 men såklart väldigt nöjda med dagen! Jag älskar det här livet! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar