torsdag 21 januari 2016

Läxa

Dagarna här går i ett... Jobb och skola där Elton var iväg till templet. En lycklig kille kom hem och hade blivit välsignad med armband och heligt vatten ❤

Eftermiddagen betydde strandäng och när M hämtade hem kidsen låg Elvis och jag i vattenbrynet och lekte. M pratade med Ellioths fröken och normalt sett är det inga läxor här nere men han ligger så mycket efter att vi nu har läsläxa 10-15 minuter om dagen. Vi är tacksamma att hon ser och hjälper oss och allt grundar sig ju i situationen som var under hösten och jag är såå glad att vi fick bort Ellioths lärare när vi fick och inte ändå senare för då hade han varit körd. Allt han lärt sig har han lärt sig nu i vinter när han fick ny lärare!

Vi fick med oss tjejerna till stranden även igår och det är såå mysigt. Ellioth och Johanna leker så bra och Julia passar så gärna Elvis ❤ Dock tog vi en tidig dag igår så vi hann inte mer än att äta mellis och ta ett dopp och sedan åkte vi hemåt! Elvis sov middag på mitt bröst medan pappsen och Ellioth läste!

Gårdagen slutade skit med osämja mellan grabbarna och en mamma som tröttnade på att ha två ungar som beter sig som två bortskämda snorungar så jag kastade min majs i gatan och gick före hem. Jag är därför grymt taggad på en ny och bättre dag! Dags att kliva upp och om en stund gasa till jobbet! (Vi ligger 6 h före...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar