onsdag 20 januari 2016

Den rosa dagen

Jag skulle bloggat igårkväll men stupade i säng redan vid 21. Det är jobbigt att kliva upp 6.30 och sedan köra järnet hela dagen i 35 graders värme!

Tisdag, wan ankhaan, är den rosa dagen i Thailand. Rosa är ju min favoritfärg så tisdag kanske borde bli min favoritdag?
Efter jobb och en eftermiddag på stranden bestämde vi oss för att stanna kvar på vårt favvohak Thai cat och äta middag där. Elvis sov länge på em och då stressa hem och duscha för att hinna ut och äta och få kidsen i säng till 20, det orkade vi inte. Så vi stannade. Dock hann vi nästan bara tänka tanken så började det mullra. Jag gillar inte åska och än mindre när jag sitter i en liten koja mitt på stranden så vi började packa ihop för att köra järnet hem men då kom regnet. Ett riktigt skyfall, så det var bara att snällt sitta kvar. Jag som var lycklig att vi skulle få se solnedgången, tji fick jag, trodde jag... 10 min senare var det blå himmel igen, vi beställde in mat och fick beskåda en magisk solnedgång! Då kommer det ett oväder från andra hållet. Det blixtrar var tionde sekund ungefär, men inget muller, så jag vågade tom stå och beskåda det magiskt vackra molnet som lystes upp. Vi åkte hemåt och även om åskan höll sig på avstånd fyllde vi en balja med vatten för att kunna skölja av oss med (vi har eluppvärmd dusch, inte bästa kombon när det åskar...). Vi "duschade" och sedan sov hela familjen tidigt. Nu är vi pigga och glada och redo att möta en ny dag här i paradiset! ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar