fredag 7 september 2012

Onda bihålor

Kom på nu att jag glömt blogga. Det måste varit den där damen som trillade i trappen på tågststionen imorse, jag brukar ju blogga på tåget... Påväg upp till tåget, som redan stod vid perrongen trillade en dam i trappen. En annan dam var snabbt framme och jag tänkte också hugga in men så kom den där tanken att då lär jag missa tåget. Och missa laborationen, som jag då måste ta igen en annan dag. Så jag gick till tåget, och fick ångest. Jag är inte en sådan som går förbi någon som gör sig illa, jag går fram och hjälper till. Hon var ju inte ensam iaf, det var ju en annan person som gick fram... Aja, nog om det!

Laborationen skulle vara 9-12 men vid 10.30 fick vi sluta. Jag och Elma tog en lugn promenad längs strömmen ner till stationen, vi orkade inte stressa till tåget som gick om 10 minuter. Men när vi var så långt komna att vi såg stationen såg vi att tåget stod där så då sprang vi...och hann precis :)
Hoppade av i stan för att inhandla en sak (ni får se senare!) och sedan åkte jag hem och pluggade! Jag somnade dock nästan omgående då jag är helt slutkörd efter denna vecka med förkylningen från helvetet (som nu letat sig upp i mina bihålor...)! Sov en halvtimme och sedan blev det lite plugg innan jag hämtade prinsarna på dagis! Mormor var med också (hon kom hem från Turkiet igår) och båda parter var såååå lyckliga att se varandra <3

Nu väntar vi på pappsen som tydligen är strandad i Söderköping. Han lämnade bilen på verkstaden imorse och skulle hämta den nu när han slutade men då hade de tydligen stängt, två timmar tidigare än deras öppettid :S

Ska byta en bajsblöja då, hejhej!

Dagens student:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar