fredag 28 september 2012

Ge mig ledighet!!

Återigen undrar jag hur man som "arbetare" och tvåbarnsmorsa får ihop vardagen?!
Jag hämtade ungarna på dagis vid 15 för att åka till Maxi och storhandla. M slöt upp efter en stund och vi var inte hemma förrän strax innan 18. Nu har jag satt igång en maskin tvätt, laddat en hög med kläder för nästa, vikt ren tvättat, tvättat och klätt på pjamas på en däckad Elton, packat upp varor osv osv... Vart kan man göra en beställning på extratimmar till dygnet??
Imorgon jobbar jag 9-17 och på söndag 8-17. 2 timmar resväg till det varje dag. Jag behöver planera nästa veckas lektioner och laborationer också... Hmm? Ibland tar jag mig lite vatten över huvudet. MEN nästa lördag är jag ledig (säsongen på Kålis är slut nu på söndag) och det som tidigare nämnt efter 48 dagar med endast 2 lediga dagar. Ni vet att jag älskar mitt jobb på Kolmården och jag skulle inte byta det mot något i världen MEN nu ska det bli skönt att ha varje helg tillsammans med mina små prinsar <3

Duktiga killar på Maxi idag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar