söndag 23 september 2012

Gnäll

Less. Så jävla less! Less på att alltid komma hem till ett kaos...Blä! På mina typ 27 sista arbetspass har jag önskat att komma hem till ett fint hem där middagen står på bordet. MEN Mange är ju en sådan tidsoptimist att han alltid trillar in samtidigt som mig eller högst några minuter innan. Idag tog jag till och med en omväg hem för att ge honom lite extra tid (sa att jag skulle vara hemma 16 men kom hem 17) men nejdå... Möttes av en hög med kläder, stövlar och påsar innanför dörren som jag direkt fick ta tag i. Familjen hade kommit hem för två minuter sedan... Jaja, färdiggnällt!

En slapp dag på jobbet. Idag var jag inte entrévärd utan gästvärd. Stod i gästinformationen och sålde biljetter och årskort. Corren hade halva priset på dessa idag men det blev ett fiasko. Jag tror jag sålde 15 kort totalt och hade inte behövts där alls idag. Annat blir det nästa helg när NT har halva priset. Gäster har pratat om den här dagen sedan parken öppnade i våras och de har stenkoll på att den infaller sista söndagen i september. Förra året hade jag säkert 100 m kö i över 4 timmar så ja, nästa söndag blir kaos!

Det är så annorlunda att åka till jobbet en tidig höstmorgon mot en tidig sommarmorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar