fredag 20 augusti 2010

Drömmar!

Nu är det bara jag och storfis vakna, lillebror har lärt sig det där med att sova länge :) Ellioth däremot, som brukar vara sjusovaren i den här familjen, har nog för mycket i skallen just nu. Han börjar varje morgon med: "Är min pappa då?". Och jag svarar som vanligt att han är på jobbet och då undrade han idag vart morfar var. Jag svarade att han var hemma och Ellioth kontrar: "I Junsbro?" och sen fortsätter det... "Morfars jobb söra bussen...". "Mamma ja lill åka Tlailand", "Ja gå dagis imojjon...Åka flygplanet dagis, dagis i Tlailand".
Drömma kan man ju. Jag kan också drömma. Mange kan jobba hemifrån och jag plugga på distans, grabbarna har barnflicka för att sedan börja i svenska skolan på koh Lanta- Thailand. Naej, det skulle jag inte ha något emot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar