onsdag 14 september 2016

Bitter

Vissa dagar är så frustrerande. Idag har varit en riktig surballefanskithelvetesdag! Jag vill vara lärare, och det är jag ju, men en bra lärare. En lärare som planerar roliga, genomtänkta lektioner. Visst får man till sådana där magiska lektioner ibland men jag vill ha det jämt! Men då kommunikationen brister i alla led, hela jäkla tiden, (och jag är för snäll!), finns sällan den där tiden... Det är möten på möten på möten. Skolsysterbesök hit, elevråd dit, fokusmöten... På det ska tårar torkas, plåster sättas, tankar lyssnas... Nya elever kommer i ström, bänkar måste fixas, likaså stolar, böcker, pärmar, pennor... Mer möten. Imorgon börjar jag dessutom min handledarutbildning på Liu.  Nä men kör bara... Sa jag förresten att jag undervisar 1160 min i veckan också? Trött. Går och lägger mig.

Tur jag har den där godingen, som får mig att le, hela tiden ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar