fredag 13 januari 2017

Fuck you din konservativa pissråtta

Jag är så fasligt, jävla skittrött på er avundsjuka pissråttor där ute. För ja, AVUNDSJUKA, är precis vad det handlar om! Och om ni nu är så jävla avundsjuka på det liv jag lever, skaffa er då ett liknande liv! Svårare är det liksom inte! Ni kommer inte särskilt långt genom att snacka bakom min rygg i alla fall, inte en enda jävel vinner på det!

Och bara för att jag delar med mig av det mesta jag gör, både här på bloggen, på Facebook och på Instagram betyder ju inte det att min man (som inte är så aktiv på sociala medier) sitter hemma instängd i vår städskrubb och ruttnar!

Jag kommer ALDRIG ändra mitt liv för att någon person tycker och tänker på ett visst sätt om mig! ALDRIG! Jag tränar exempelvis ganska ofta, för jag mår bra av det! Mår jag inte bra är jag heller ingen bra mamma, fru eller lärare... Jag unnar mig saker, kläder, resor, ja bara för att jag vill och kan! Jag har arbetat sedan jag gick på högstadiet, jag har en universitetsutbildning och nu ett bra yrke. Samma sak gäller Magnus! Vi tjänar bra pengar tillsammans och har råd att unna oss vad fan vi vill och känner för! Sedan är jag ändå väldigt sparsam men om jag så inte sparade en krona har ni inget med det att göra! Mitt liv, mina bekymmer! Ditt liv, dina!

Och ja, den 19 februari sätter jag mig ensam på ett flygplan ner till Thailand och lämnar min stackars familj hemma med jobb, skola och förskola. Jag ska ta långpromenader på stranden, ligga och steka i solen, umgås med fina vänner och dricka vin i solnedgången. En tenta ska skrivas under den tiden också, men det låter ju inte lika exotiskt... Vet ni, vi lever år 2017 och mammor är inte hemmafruar längre och bara städar, tvättar, lagar mat och tar hand om barnen! Välkommen till nutiden när kvinnor är lika mycket värda som män och har samma rättigheter (åtminstone i vårt land)!

Ikväll har jag dessutom släppt ut mannen ur hemmet. Ikväll behöver han inte barnvakta sina egna barn utan han galejar på stan, tro det eller ej... I vår ska han dessutom åka till Prag med en kompis. Men nu har ni ju redan slutat läsa för det hör ju till vardagen att pappor åker iväg med sina kompisar... Mammorna däremot ska utan undantag vara hemma och ta hand om barnen, det är ju sen gammalt...

Fy fan vad jag är värd denna semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar