söndag 30 oktober 2016

Touchdown Denver

Gårdagens resdag gick superbra! Bytet i Frankfurt gick hur smidigt somhelst. Blev uppraggad av en amerikansk kvinna som jag satt och tjattrade med i någon timme. De tio timmarna från Frankfurt till Denver gick också lätt som en plätt. Jag sov lite, såg en film, läste in litteratur och skrev halva min tenta. När vi landade och skulle igenom passkontroll osv hittade jag en svensk man, vi hade sedan sällskap tills jag mötte Mattias. Konstigt land att ta sig in i, konstiga frågor... Väl ute visade sig staden från sin bästa sida, 25 grader och strålande sol. Vi gick direkt ut och åt middag på ett ställe som hette Denver chophouse. Jag åt det godaste kött jag någonsin ätit. Dock var jag sååå trött så vi gick hem och jag däckade på soffan klockan 20 (04 svensk tid). Då hade jag varit vaken i nästan ett dygn. Jag vaknade av att Mattias var uppe och strök klockan 06.30, haha! Nu ska vi gå ner på stan och käka en riktig amerikansk frukost och därefter blir det shopping dagen lång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar