onsdag 12 april 2017

Skämtläkare?

En sååå bra dag. Sovmorgon. Favoritlunchen (kokt torsk med persilje- och äggsås) i Ljungsbro. Var förbi jobbet och styrde upp det jag inte kunde göra i fredags eftersom jag fick åka till akuten. Lite gym, lite shopping. Emma och Mommo lånade dessutom med de stora grabbarna till Yoump!

Dagens skämt var mitt besök på vårdcentralen. Har fått några konstiga utslag, som små blåsor under huden, på ett finger. Nu har det liksom spridit sig en bra bit och blivit sårigt. Var på ett apotek för att be om någon bra salva men farmaceuten rådde mig att söka för det. Sagt och gjort nu när jag har lov och har tid, igår ringde jag vc och förklarade läget. På henne lät det som om jag åkt på pesten och hon menade hur viktigt det var att jag ringde 1177 om jag skulle få feber innan min tid idag vid 13. Åkte till vc idag. 13.15 kommer en sur, barsk otrevlig doktor ut i väntrummet med matlådan i högsta hugg och undrar om jag sökt för något. Får följa med in på hennes rum där jag spenderar cirka en minut (vilket kostade mig 200 kronor) och där hon konstaterar att hon inte vet vad det är och att jag ska fråga efter salva på apoteket. Haha, vilket skämt! Det går bra för Landstinget nu! 😁

Nu sen middag innan jag stupar i säng!
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar