tisdag 18 april 2017

Mordbrand

Gårdagen bestod av träning, plugg och lite slapphäng i soffan. Vi avslutade vårt påskätande med en cheesecake!

Idag började vi dagen med lite mysmorgon. Låg kvar en stund innan vi gick upp och startade dagen. Jag är hemma och pluggar denna vecka vilket betyder att vi inte behövde stressa. Vi åt frukost i lugn och ro innan grabbarna cyklade ensamma till skolan (första gången) och jag gick och lämnade Elvis på förskolan. Därefter mötte jag upp Ellioth och Elton på skolgården för att se att de kom fram ordentligt innan jag spenderade förmiddagen med Elton i hans klass. Är så glad för hans skull då han verkligen har världens finaste lärare ❤️ När de gick på lunch gick jag hem och satte igång att skriva på tentan. Efter en stund hörde jag massor sirener och en stund efter började det lukta konstigt. När jag tittade ut var det helt grått av rök och jag blev tvungen att stänga alla fönster. Genom sociala medier fick jag se att det brann i ett radhus i grannskapet. Pratade med lite grannar osv och blev riktigt rädd... Inte långt därefter rubricerade polisen det som mordbrand. Känns jättetryggt när M är bortrest... Fan! Jag och grabbarna var nere och kollade på eländet... Vilket jobb brandmännen gjort då de lyckats hindra elden från att sprida sig!

Nu ligger jag ensam på soffan och spanar ut genom fönstret efter pyromaner... Knäpp man blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar