söndag 26 juni 2016

Vi passar på

Min dag startade redan klockan 02 när jag vaknade av en värkande hals, jag kunde inte svälja och fick knappt luft. Vi skulle ju ut på tur idag så vid 6.30 ringde jag 1177 och fick en tid på jourcentralen till 10. Jag fick komma in omgående och läkaren konstaterade både halsfluss och hörselgångsinflammation. Jag var inte så dålig bortsett från halsontet men när jag stod på apoteket för att hämta ut penicillin slog sjukan till med full kraft. Kroppen värkte, skinnet gjorde ont och jag blev helt matt så när jag kom hem fick jag lägga mig en stund medan Panodil gjorde värkan och M packade in i bilen.
Det blev en helvetes biltur för mig. Varenda led i kroppen värkte och 5 h bil till Malmö var mindre kul. En gång fick vi stanna så jag kunde gå ut och lägga mig på en bänk... Väl framme kröp jag ner i hotellsängen och där har jag stannat. Grabbarna var ute och köpte mat så jag satt upp tillsammans med dem en stund och åt lite av min kebabsallad men efter bara en liten stund fick jag krypa ner igen. Nu känner jag mig något piggare och hoppas det är än bättre imorgon då M ska jobba och jag och kidsen fara på äventyr. Vi passar på att åka med M på jobb och hitta på roliga saker då jag efter operationen inte får sitta på två veckor och då vi antagligen inte kommer kunna ta oss så långt och göra så mycket kul tillsammans!

Dagens sjukling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar